Germania digitală

© iStock.com/xavierarnau

Cu 90.000 de companii IT și cu peste 1 milion de angajați în acest domeniu, Germania se menține în topul statelor ce au la bază eficientizarea prin tehnolgie. Astfel, statul german a dezvoltat o strategie digitală ce se întinde până în 2025, ce vizează o transformare a societății și a industriei germane. Primul pas pentru succesul digitalizării, prevăzut în strategie, este educarea populației, mai ales în școli, printr-o nouă abordare a procesului de învățare.

Desigur, infrastructura digitală este esențială pe tot teritoriul țării, conectând companiile private cu autoritățile publice, mediul urban cu cel rural sau business-urile online cu clienții acestora. Un alt exemplu sunt firmele de logistică, ce folosesc noile tehnologii digitale pe care le integrează în activități zilnice, cum ar fi un simplu inventar. Având în vedere faptul că peste 84% din populația germană este prezentă în mediul online, Germania este responsabilă pentru aproximativ un sfert din comerțul online B2C (Business to Customer) din Europa.

Inteligența Artificială va deveni rapid motorul de creștere al Germaniei, preconizându-se o creștere de 4% a PIB-ul până în 2030, datorită implementării ei în industria germană. Mai mult de jumătate din PIB-ul Germaniei fiind asigurat de producția industrială și de serviciile aflate în jurul fabricilor, terminologia Industria 4.0 reprezintă deja interesul principal al multor companii, acestea lucrând la adăugarea unor noi servicii digitale care să maximizeze eficiența, să reducă din costuri și să creeze un proces transparent pentru clienți.

Începutul acestei noi ere a informației a determinat guvernul german să aloce aproximativ 3% din PIB-ul Cercetării și Dezvoltării. Digitalizarea birourilor guvernamentale a avut ca efect imediat o relație mai deschisă a societății germane cu autoritățile. Până la sfârșitul anului 2022 se așteaptă ca toate serviciile oferite de către autorități să fie oferite și în mediul online.