78% dintre consumatorii germani ar dori să fie sprijiniți de inteligența artificială atunci când fac cumpărături. 59% dintre aceștia utilizează deja chatbots AI atunci când caută produse. Firma de consultanță Capgemini a analizat care sunt aspectele cruciale pentru o experiență perfectă de cumpărături. Conform raportului, 69 % dintre clienți se așteaptă ca aceste chatbots să caute în motoarele de căutare online, pe platformele de social media și pe site-urile de retail și să facă recomandări între platforme. La nivel internațional, 58% dintre consumatori se bazează pe chatbots AI atunci când caută produse.
Cu toate acestea, satisfacția cu privire la tehnologie este în scădere. Potrivit raportului, proporția utilizatorilor mulțumiți a scăzut de la 41% în 2023 la 37% în 2024. Conform Capgemini, șapte din zece companii din sectorul bunurilor de consum și al comerțului cu amănuntul consideră inteligența artificială generativă drept o tehnologie cu un potențial semnificativ de transformare. „Pentru a rămâne competitivi și pentru a crește loialitatea clienților, este esențial ca retailerii să utilizeze inteligența artificială pentru a crea experiențe de cumpărare excepționale și fără întreruperi", a explicat Achim Himmelreich de la Capgemini.
https://lebensmittelpraxis.de/handel-aktuell/42643-verbraucherstudie-deutsche-kunden-wuenschen-ki-unterstuetzung-beim-einkaufen.html