Câteva zeci de companii doresc să consolideze Germania ca loc favorabil afacerilor printr-o ofensivă de investiții. Acestea intenționează să mobilizeze câteva sute de miliarde de euro în acest scop.
Banii urmează să fie investiți în noi fabrici, în modernizarea instalațiilor și în dezvoltarea de noi produse. Sunt promisiuni în valoare totală de aproximativ 300 de miliarde de euro pe o perioadă de trei ani, care includ și investiții deja planificate.
Potrivit Handelsblatt, în spatele campaniei „Made for Germany" se află directorul general al Siemens, Roland Busch, directorul general al Deutsche Bank, Christian Sewing și directorul companiei de consultanță în comunicare FGS Global, Alexander Geiser. Inițial, părțile implicate nu au dorit să comenteze informațiile.
În iulie a avut loc un summit al alianței de investiții, la Cancelaria primului ministru, la care au participat și cei mai importanți reprezentanți ai guvernului german, inclusiv cancelarul federal Friedrich Merz (CDU), ministrul federal de finanțe și vicecancelarul Lars Klingbeil (SPD), alături de directorii executivi care au lansat inițiativa.
Pe lângă inițiatori, mai mult de 30 de companii sunt deja implicate în inițiativa „Made for Germany", inclusiv producătorii de automobile Mercedes și BMW, Springer-Verlag, grupul tehnologic SAP, Deutsche Börse și Commerzbank. În plus, companiile DAX RWE, SAP, Rheinmetall și Volkswagen s-au alăturat deja alianței.
Inițiativa de investiții planificată va avea și un efect psihologic. Potrivit uneia dintre companiile implicate, starea de spirit din Germania este mai rea decât situația și trebuie să existe semnale optimiste. Nivelul investițiilor este „cu siguranță o estimare aproximativă". Este vorba, de asemenea, de a semnala investitorilor străini că Germania are încă punctele sale forte ca locație de afaceri.