Faptul că mulți oameni sunt mai atenți la bani se poate observa și în zilele cu reduceri speciale, cum ar fi „Black Friday”. Comercianții cu amănuntul se așteaptă la o scădere a vânzărilor.
Multă vreme, cifra de afaceri în perioada de reduceri a crescut de la an la an, însă anul acesta, Asociația Comercianților (HDE) se așteaptă pentru prima dată la o scădere. Asociația prognozează o cifră de afaceri de 5,8 miliarde de euro, cu 2% mai puțin decât anul trecut.
Cu toate acestea, comercianții speră că promoțiile vor stârni interes. Un sondaj realizat de HDE a arătat că 48% dintre respondenți doresc să profite de „Black Friday” pentru a cumpăra produse la preț redus, iar o treime dintre ei au declarat că vor profita de „Cyber Monday”, o zi mai puțin cunoscută, cu reduceri importante. Potrivit HDE, numărul acestora este puțin mai mare decât în 2024.
Rezultatele sondajului mai arată că pentru zilele promoționale din acest an nu sunt planificate doar achiziții suplimentare, ci și mai multe achiziții pentru aprovizionare. Potrivit HDE, zilele promoționale sunt populare pentru cumpărarea cadourilor de Crăciun. Cu toate acestea, multe persoane doresc să limiteze cheltuielile: germanii estimează că vor cheltui în medie 263 de euro pe cadouri în acest an, cu 34 de euro mai puțin decât în anul precedent.
Deși există oferte de „Black Friday” și în comerțul cu amănuntul clasic, comenzile pe internet sunt deosebit de populare în zilele de promoții. Există însă și riscuri. „Tinerii supra îndatorați sunt afectați în mod special de datoriile restante la comercianții online și prin corespondență”, afirmă Oficiul Federal de Statistică. Aproape o treime dintre persoanele care au solicitat ajutorul serviciilor de consiliere pentru debitori în ultimul an s-au aflat în această situație din cauza cumpărăturilor online. În medie, acestea aveau datorii de 644 de euro la comercianții online.
https://www.tagesschau.de/wirtschaft/verbraucher/black-friday-erwartungen-100.html