Produsele cu eticheta „Made in Germany” sunt considerate la nivel mondial deosebit de demne de încredere, arată un sondaj recent. Totuși, în domenii inovatoare precum inteligența artificială sau mașinile electrice, Germania are de recuperat. În aceste sectoare, alte țări sunt în frunte.
Produsele cu marca de origine „Made in Germany” se bucură, potrivit unui studiu, de cea mai înaltă reputație internațională. Eticheta este percepută de consumatorii din întreaga lume drept marca cea mai de încredere, chiar înaintea mărcii corespunzătoare a Elveției, arată un sondaj realizat de Institutul din Nürnberg pentru Decizii de Piață (NIM).
Conform rezultatelor, 66% dintre respondenți au încredere în „Made in Germany”, situată astfel înaintea Elveției și a Japoniei. Mențiunea originii germane influențează, de asemenea, cel mai frecvent în mod pozitiv decizia de cumpărare. 65% dintre cei chestionați au declarat acest lucru, urmați de eticheta Elveției (62%) și a Japoniei (59%).
Produsele „Made in Germany” au fost însă, în ultima vreme, mai puțin căutate pe plan mondial.
 
Pentru analiză, în luna martie au fost chestionate 20.000 de persoane din zece țări, reprezentativ pentru fiecare populație: Franța, Polonia, Germania, Italia și Marea Britanie, precum și SUA, Japonia, Mexic, Africa de Sud și India.
Mențiunea „Made in Germany” a fost introdusă la sfârșitul secolului al XIX-lea în Marea Britanie, pentru a proteja economia națională de importurile presupus inferioare din Germania. Astăzi, eticheta este percepută ca un sigiliu al calității. Acest lucru reiese și din sondaj: „Made in Germany” este cel mai frecvent asociat cu calitatea, potrivit cercetătorilor din Nürnberg.
Situația stă altfel în cazul Chinei. „Made in China” obține rezultate slabe atât la capitolul încredere, cât și în ceea ce privește influența asupra deciziei de cumpărare. Totuși, eticheta este de departe cea mai vizibilă, urmată de Made in USA Potrivit studiului, consumatorii din întreaga lume asociază „Made in Germany” cel mai mult cu automobilele, urmate de electrocasnice. Alte etichete, precum „Made in France”, sunt asociate cu o gamă mai mare de produse, precum cosmetice, îmbrăcăminte, alimente și vin.
Eticheta „Made in USA”, în schimb, este asociată de departe în mod pozitiv cu inteligența artificială (IA). Cercetătorii avertizează: deși Germania are o imagine bună, în cazul produselor orientate spre viitor, precum IA, mașinile electrice sau electronicele, „Made in USA” sau „Made in Japan” se descurcă mai bine.
Sondajul arată că Germania, ca națiune exportatoare, se bucură în continuare de o reputație internațională ridicată. În același timp, exportatorii germani și-au pierdut, potrivit Bundesbank, din competitivitate pe piața mondială. Economia germană depinde în mare măsură de comerțul exterior. Aproape fiecare al patrulea loc de muncă depinde de exporturi, care sunt afectate de taxele vamale ridicate impuse de SUA și care au scăzut în 2024.
https://www.n-tv.de/wirtschaft/Made-in-Germany-ueberzeugt-global-article26055940.html