Robotica este una dintre speranțele economiei germane pentru următorii ani și decenii, alături de furnizorii de soluții pentru eficiență energetică și chiar și de industria auto germană, care este în prezent în criză. Ca o contrabalansare a lumii virtuale, turismul în Germania are, de asemenea, un potențial foarte mare.
Dar robotica are nevoie și de infrastructura necesară. „Fiecare producător are nevoie de două fabrici - una pentru producție și una pentru inteligența care le conduce", explică Jen-Hsun Huang, CEO al producătorului de cipuri Nvidia. Tocmai această a doua fabrică urmează să fie construită acum în Germania.
Împreună cu Deutsche Telekom, Nvidia plănuiește o gigafabrică AI care va oferi o putere de calcul enormă. Printre altele, acest lucru ar putea da un impuls uriaș roboticii germane pentru a dota roboții cu abilități cognitive - pentru navigație autonomă sau interacțiune cu oamenii, de exemplu.
Problema gigafabricii de inteligență artificială este însă consumul său de resurse. Sunt necesare cantități uriașe de apă numai pentru răcire, ca să nu mai vorbim de energia necesară pentru servere. Agenția Internațională pentru Energie estimează că, până în 2030, toate centrele de date din lume vor consuma aproximativ 945 terawatt-oră de energie electrică.
Prin urmare, sunt necesare urgent tehnologii care reduc consumul de energie în centrele de date, la nivel mondial. Acest lucru poate fi realizat, de exemplu, prin utilizarea inteligenței artificiale pentru a analiza utilizarea serverelor și a distribui mai uniform sarcinile de calcul. Start-up-urile germane dezvoltă, de asemenea, astfel de soluții de economisire a energiei pentru centrele de date.
Producătorii de automobile vor continua, de asemenea, să fie un pilon al economiei germane, chiar dacă, în prezent, domeniul auto e slăbit. Oricine a stat vreodată într-o mașină electrică a unui producător american cunoscut și apoi într-un vehicul german de calitate poate simți clar diferența.
Producătorii germani au alocat câteva sute de miliarde de euro pentru a dezvolta conducerea autonomă și vehiculele conectate. Cu siguranță vor avea succes în viitor.
Cu toate acestea, o industrie a viitorului este adesea trecută cu vederea, aproape că se pierde în frenezia AI pentru că este atât de analogică: turismul și industria de agrement. Cu cât inteligența artificială și realitatea virtuală își fac mai mult loc în viața de zi cu zi a oamenilor, cu atât mai mare este dorul de lumea reală, de „realitatea reală”. Orașele vechi și muzeele, parcurile de distracții și experiențele devin o alternativă valoroasă și o distragere a atenției de la lumea tehnologizată.
Germania oferă de toate atât localnicilor, cât și turiștilor de pretutindeni - de la situri de patrimoniu cultural mondial la parcuri tematice. Acest sector va contribui în curând cu 500 de miliarde de euro la economia Germaniei.